dinsdag 1 april 2014

werken met acrylverf en alcohol


Van de collage die ik gisteren maakte heb ik de achtergrond gemaakt van acrylverf bewerkt met alcohol. Deze techniek werkt als volgt.
Je verft het doek of het papier in een basiskleur en laat het drogen. Daarna breng je nog een laag sterk met water verdunde acrylverf aan en terwijl die nog nat is laat je er druppels alcohol in vallen. Waar de druppels vallen trekt de natte laag verf weg, maar in het midden blijft nog een stip verf zitten.
Op de foto's hierboven zie je een doekje dat eerst geel is geverfd, gedroogd, toen verdund roze verf aangebracht en met alcohol bedruppeld en na droging van de roze laag is er weer een laag verdunde groene verf aangebracht en weer met alcohol gedruppeld. Aan de linkerkant heb ik de lagen zichtbaar gelaten.
Als je hierover meer wilt lezen kijk dan naar deze oude  blogpost van mijn gewone blog, daar heb ik over experimenten met alcohol en Aquatint (een merk ecoline) geschreven.

Blogger weigert vandaag komma's te plaatsen, dus het leest een beetje lastig.

Geen opmerkingen: